قالب وبلاگ

اصطلاحات آشنای وب، برای تازه کارها
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

هنوز خیلی از افراد هستن که با بعضی از مفاهیم و اصطلاحات اینترنت و وبگردی آشنا نیستن. و از اونجایی که شاید این اصطلاحات خیلی گسترده باشه و هرو روز به اونا بر بخوریم، بهتره که هرکسی یه آشنایی، هرچند نسبی با این اصطلاحات و لغات داشته باشه، تا شاید آنهایی هم که نمیدانند یا تازه کارن مشکلی در این رابطه نداشته باشن، قول نمیدم ولی سعی میکنم هرچند وقت یکبار تعدادی اصطلاحات رایج و نیز لغاتی رو که تو اینترنت به کار میره ولی شاید خیلی ها هنوز با اون آشنا نباشن رو معرفی کنم :

  • 1- آر اس اس، فید یا RSS:


درسته که دیگه تقریبا همه آی تی بازها و کامپیوتریها با مفهموم فید آشنا هستن اما شاید باشن افرادی که هنوز ندونن چیه، به طور ساده و خلاصه بگم. فید هر وبلاگ در واقع صفحه ی خلاصه ای از وبلاگه، که به محض به روز شدن وبلاگ، این صفحه هم به روز میشه. خوب حالا به چه کاری میاد؟ دیگه لازم نیست برای چک کردن وبلاگها یا سایتهای مورد نظرتون هر روز به وبلاگ یا سایت مورد نظر برین، با اضافه کردن آدرس صفحه فید یه وبلاگ تو یه برنامه یا سایت فید خون، میتونید به راحتی از به روز شدن وبلاگها و سایتهای مورد علاقتون مطلع بشید. آیکون و شکل و شمایل آر اس اس اس هر وبلاگ رو هم تو سایدبارش میتونید بیابید، که مثل همین عکس بالاست. اینم آدرس فید من در فیدبرنر که میتونید عضو بشین !!!

  • 2- فید خوان یا FeedReader :

همونطور که تو مورد قبلی گفتم هر وبلاگ یا سایت فیدی داره که به محض به روز شدن او سایت یا وبلاگ این فید هم به روز میشه، حالا برای فیدخونی یا مطلع شدن از به روز شدن یه وبلاگ باید از یه فید خون استفاده کنید، که شما رو از به روز شدن فید سایت ها یا وبلاگهای مورد علاقتون آگاه کنه. یکی از بهترین فید خونها، گوگل ریدره که تو این آدرس (چرا باید از گوگل ریدر استفاده کرد و چگونه) مفصلا توضیحش دادم.

  • 3- شیرنگ یا به اشتراک گذاری یا Sharing:

فکر کنم دیگه شیرینگ یا به اشتراک گذاری جزء جدایی ناپذیر اینترنت شده، شیرینگ یا به اشتراک گذاری به معنی اشتراک گذاشتن، مطلبیه که در اون موقع در حال خوندنش هستین. از بهترین مکانها برای به اشتراک گذاشتن، خود گوگل ریدره. گوگل ریدر جدیدا با افزودن امکان، شیرینگ از همه جا و همه وقت، اشتراک گذاری رو به اوج خودش رسونده. یکی دیگه از سایتها برای به اشتراک گذاری سایتها و صفحات، سایت دلیشز یا خوشمزه اس، که میتونید با گذاشتن آر اس اس صفحه خوشمزتون، از اون به عنوان یه مکان برای به اشتراک گذاری صفحات استفاده کنید.

  • 4- خوشمزه یا دلیشز یا Del.icio.us:

نمیدونم خوشمزه به عنوان اصطلاحه یا نه، ولی شاید خیلی ها باشن که این لغت رو دیده باشن ولی معنی و مفهموشو ندونن. پس برای اونهایی که نمیدونن :

تاحالا سایدبار کنار اکثر وبلاگها رو که لینک هایی رو توش میذارین دیدن ؟؟؟ نمونش همین سایدبار کنار وبلاگ من، میدونید من این لینک هارو چه جوری میذارم ؟؟؟ با استفاده از سایت خوشمزه ! همونطور که تو مورد قبلی گفتم خوشمزه هم به نوعی سایت به اشتراک گذاری لینکه، به اینصورت که شما بعد از عضویت تو سایت، میتونید لینکهایی رو که خوشتون میاد رو توی اون اضافه کنین، که هم بعدا شاید به کارتون بیاد و هم با قرار دادن آدرس آر اس اس صفحه دلیشزتون تو سایت یا سایدبارتون لینکهای مورد علاقه یا در واقع خوشمزه تون رو با بقیه به اشتراک بذارید. شما میتونید با اضافه کردن این فید، هر روز خوشمزه های من رو هم دنبال کنید !!!

  • 5- گیک یا GEEK:


میرسیم به لغت مورد علاقه من !!!

طبق گفته ویکی پدیا، گیک به فردی گفته میشه، که کاری رو با شوق و اشتیاق پیش میبره و در این راه هدف او ثروت یا شهرت نیست. اما خوب این معنی خود گیکه، لغت گیک در جاهای مختلف معنی های مختلفی داره، ولی تو دنیای اینترنت و کامپیوتر به کسی گفته میشه که به حوزه اینترنت یا کامپیوتر علاقه وافری داشته باشه، به طوری که اینترنت، کامپیوتر و … جزئی از زندگیه فرد شده باشه. واژه ی دیگه ای که تقریبا هم معنی با واژه گیکه، لغت نرد یا NERDه. حالا به نظرتون شما گیک هستین ؟؟؟

این لغت ها و اصطلاحات سری اول بود، سعی میکنم، اگه دفعه دیگه خواستم در این مورد بنویسم، لغات و اصطلاحات حرفه ای تری رو بنویسم.





:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1154
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: